1. Rekisteröityminen
1.1 Rekisteröityminen on vapaaehtoista.
Rekisteröitymisen yhteydessä asiakkaan tulee:
a) Rekisteröityä asiakkaana Ratsutarvikkeen asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot.
b) Antaa suostumuksensa, että Ratsutarvike rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä.
c) Asiakas sitoutuu antamaan oikeat tiedot.
Rekisteröityminen on tarpeellista myös mahdollisten jäsenalennusten saamiseksi.
1.2 Asiakkaan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 045 1145202).
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Ratsutarvike on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse, ennen tilauksen toimitusta, peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa Postista tai Matkahuollosta. Mikäli asiakas jättää itse toimituksen noutamatta, on hän maksuvelvollinen tuotteista, hävitetty Postilaput yms. tulee selvittää kuljetusyhtiön kautta. Ratsutarvike voi auttaa asiassa.
2.4. Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Ratsutarvikkeella ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja, lukuun ottamatta selkeitä virheitä.
3. Hinnat
3.1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Ratsutarvikkeen verkkokaupassa nähtävillä jokaisen tuotteen kohdalla. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Ratsutarvike pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin selvissä hinnoitteluvirheissä.
3.2 Tilaukseen lisätään toimituskulut menomatkasta, jotka kuuluvat aina asiakkaalle, vaikka tuote jostain syystä palautuisi.
4. Toimitus
4.1 Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta neljääntoista (2-14) työpäivää, jos haluat nopeuttaa tilausta soita tai viestitä numeroon 0451145202.
4.2 Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Ratsutarvike toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
4.3 Mikäli asiakas ostaa tuotteita, joille on ilmoitettu eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti. Myyjällä on oikeus perua vahvistettu kauppa, jos tavaran toimitus myyjälle vaikeutuu ulkopuolisista syistä.
4.4 Toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti Postin välityksellä, ellei muuta erikseen sovita.
4.5 Joissakin toimitustavoissa toimituksen hinta määräytyy tilattujen tuotteiden painon perusteella (11,70 € yli menevissä toimituksissa). Näissä toimitustavoissa asiakas maksaa toimituksesta vastaanottaessaan tuotteita.
4.6 Toimittamamme tuotteet ovat pakattu mahdollisimman pieniin paketteihin, usein teipattuun muovipussiin, eri toimitustapojen kulun vuoksi. Tuotteitamme on ollut esillä liikkeissä sekä tapahtumissa, tästä syystä tuotteet eivät ole välttämättä alkuperäispakkauksissa kun niitä toimitetaan.
4.7 kaikkia tuotteita emme välttämättä pysty toimittamaan, tällöin tarjoamme korvaavaa tilalle tai perumme kaupan. Jos tuotteita on vain yksi se voi mennä kaupan myös kivijalassa tai tapahtumassa.
5. Maksuehdot
5.1 Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
a) Paytrailin tarjoamat maksuvaihtoehdot ovat käytettävissänne.
b) Ennakkomaksu tilisiirtona. Tilausvahvistuksen mukana saat maksutiedot tilisiirtoa varten. Maksusuorituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen niin pian kuin se on mahdollista. Maksun suuruus selviää lähettämästämme tilausvahvistuksesta. Jos tilausta ei makseta 7 päivän kuluessa tilaus perutaan, eikä se ole enää voimassa.
5.2 Kuljetus maksetaan kuljetustavasta riippuen joko tilauksen tai tuotteiden vastaanottamisen yhteydessä.
5.3 Alle 15-vuotiaalla tulee olla huoltajan lupa ostokseen.
5.4 15-18-vuotiaalla tulee olla huoltajan lupa, silloin kuin ei ole kyse hänen omalla työllään hankkimista varoista.
6. Paytrail
Paytrail-palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.
Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku ja Jousto
Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express
Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo, Siirto ja Apple Pay
7. Palautukset
7.1 Asiakkaalla on oikeus palauttaa vain käyttämättömät virheelliset tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa, alkuperäiset hintalaput ym. kiinnitettynä. Palautusoikeus ei koske ALE-tuotteita.
Jos palautettava tuote ei ole enää virheetön lähetetyssä kunnossa, eli tuote ei ole enää myyntikuntoinen normaalilla hinnalla, Ratsutarvikkeella on oikeus pienentää palautettavaa rahasummaa tuotteen arvon pudotuksen verran.
7.2 Asiakkaan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@ratsutarvike.fi ennen tuotteen palauttamista. Asiakas voi palauttaa vain virhetuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä meiltä saamaansa Postin Helposti-koodia.
Muutoin asiakkaan omassa virheessä esim. kokovirhe tilauksessa palautus ei ole maksuton, sekä tuote voidaan vaihtaa toiseen tuotteeseen, asiakas maksaa myös uuden tuotteen toimituskulun. ALE-tuotteissa ei palautusoikeutta. Palautus lähetetään osoitteeseen Tampereen Ratsutarvike, Inniläntie 241,37500 Lempäälä
7.3 Yrityksien ja yhteisöjen palautusoikeus on rajoitetumpi. Yrityksen palautus mahdollisuuksista tulee tiedustella etukäteen Ratsutarvikkeen asiakaspalvelusta. Mahdollisen palautuksen yhteydessä yrityksiltä peritään postikulut.
8. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
8.1 Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto kuljetusyhtiön virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee heti asiasta vahinkoilmoitus kuljetusyhtiölle. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme (0451145202, info@ratsutarvike.fi) sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta ja rikkoontuneen palauttamisesta, vain palautuksen perille tulon jälkeen voi saada uuden tuotteen lähtemään.
9. Reklamaatio
9.1 Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisen ajan kuluessa (14 päivää) Ratsutarvikkeelle, joko sähköpostitse osoitteeseen info@ratsutarvike.fi tai postitse osoitteeseen Tampereen Ratsutarvike, Inniläntie 241 37500 Lempäälä. Virheellinen toimitus palautetaan kuluitta Ratsutarvikkeen antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 7.2). Palauttaminen tapahtuu reklamoinnin jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Ratsutarvike palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle. Rahojen palautus tapahtuu rahoitusyhtiön kautta ja heidän aikatauluilla.
10. Ylivoimainen este (Force majeure)
10.1 Ratsutarvike ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Ratsutarvikkeen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Ratsutarvikkeen toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
11. Riitojen ratkaisu
11.1 Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
11.2 Mahdolliset sovittamattomat erimielisyydet ratkaistaan Tampereen käräjäoikeudessa.
.